Schade?
Het is erg belangrijk een goede opvolging te krijgen als u schade hebt. Wij staan altijd voor u klaar om u zo goed en zo snel mogelijk hierbij te helpen. We helpen niet alleen bij de schadeaangifte, maar zullen ook uw belangen verdedigen in het schadedossier.
U kan de schade aangeven via het contactformulier (zie hieronder) of via deze link.
Hierbij alvast enkele tips:
Stap 1: Probeer de schade te beperken
Neem directe maatregelen die ervoor zorgen dat verdere schade wordt voorkomen. Voor het maken van deze maatregelen kan het zijn dat u hiervoor bepaalde kosten maakt. Meld deze kosten zeker aan ons.
Voorbeeld: bij een gesprongen waterleiding de leidingen direct afsluiten.
Stap 2: Noteer plaats, datum en tijdstip van de schade
Hoe preciezer alles wordt doorgegeven, hoe rapper een schadedossier kan worden afgewerkt. In bepaalde schadegevallen (vb. stormschade in de brandverzekering) is het tijdstip zeer belangrijk.
Stap 3: Neem foto's van de schade
Foto’s kunnen dienen als bewijsstuk en op die manier kan de schade in eerste instantie goed in kaart worden gebracht. U mag deze dus altijd doorsturen naar ons.
Stap 4: Vraag een bestek aan
Het kan altijd nuttig zijn om direct een bestek aan te vragen bij een hersteller. Op die manier is er al een geschat schadebedrag gekend. Laat de schade zeker nog niet herstellen (tenzij het echt niet anders kan), gezien een schade-expert nog kan langskomen om de schade te inspecteren.
Stap 5: Meld de schade aan ons
Meld de schade zo rap mogelijk aan ons. Daarnaast kunnen wij nog verder advies verlenen, al naargelang de situatie.
Het is erg belangrijk ons zoveel mogelijk informatie omtrent het schadegeval te bezorgen (plaats, tijdstip, datum, foto’s, gebeurtenis,…). Bij een auto-ongeval mag u ons het aanrijdingsformulier bezorgen.
Stap 6: Aangifte en afhandeling
Nadat u de schade hebt gemeld aan ons, geven wij de schade aan bij de desbetreffende verzekeringsmaatschappij. Zij zullen dan eventueel een schade-expert aanduiden om de schade vast te stellen.